Sunday, July 24, 2016

Geranium Top (Ruffle sleeve) for Aira

Assalamualaikum,

Sebelum ini saya kongsikan Geranium top yang saya jahit untuk Aisya. Kali ini saya nak berkongsi Geranium top yang saya jahitkan untuk Aira pula.  

Dengan jujurnya, saya katakan saya memang suka sangat-sangat dengan pattern ini. Saya boleh jahit dengan menggunakan pattern ini berkali-kali! hehe. Banyak pilihan option yang boleh dijahit dan ia sangat-sangat mudah. Terima Kasih Rae!


Untuk Aira, saya gunakan pilihan lengan Ruffle Sleeve. Pilihan lengan ini sangat-sangat sesuai untuk Aira. Ia menonjolkan gaya Aira yang feminine. Effect ruffle Sleeve ini sangat cantik kerana potongan ia bukanlah potongan lurus tetapi ia dipotong secara spiral! Untuk finishing pula, kita cuma perlu jahitkan menggunakan jahitan zigzag untuk kemasan lengan ini.


Saya telah menggunakan fabrik Batik Senegal untuk baju Aira ini dipadankan dengan kain kosong berwarna hitam. Bahagian leher pula saya menggunakan potongan scoop  biasa berbeza dengan baju Aisya.


Bahagian bukaan belakang saya gunakan butang KAM snap untuk memudahkan proses menjahit. Selain itu, ia juga memudahkanproses buka dan pakai si kecil.



Smart tak rambut ala Alicia Keys ni? Kami bersyukur dengan keputusan last minute kami untuk pergi ke salon beberapa jam sebelum kami bertolak ke lapangan terbang untuk pulang ke Malaysia. Kenangan saat-saat terakhir kami sebelum meninggalkan Senegal yang kami tak akan dilupakan..: )



Saya juga tambahkan batu yang di iron pada bahagian tengah baju Aira.



Baju ini boleh digayakan dengan seluar pendek mahupun seluar panjang. Kalau nak pakai dengan jeans pun boleh.


Girlish top for my girlish young lady!

Terima kasih kerana sudi membaca blog saya.

Insya Allah kita akan berjumpa lagi di post akan datang.



No comments:

Post a Comment