Friday, February 19, 2016

Ali Baba Pants

 Assalamualaikum,

Sebelum ini saya kongsikan skirt yang saya jahit untuk saya sendiri. Hari ini saya nak berkongsi pula pattern seluar. Seluar ini saya namakan Ali Baba Pants.



Seluar mudah ini yang saya draft sendiri. Tak menggunakan mana-mana pattern. Saya cuma menekap seluar tidur yang saya sedia ada dan lukis mengikut bentuk yang saya hendak.

Fabrik pula saya gunakan kain jenis lycra. Ia sangat lembut. Kain jenis ini juga mudah untuk diurus. Tak perlu digosok atau iron. Boleh digantung terus selepas basuh.



Untuk bahagian pinggang pula saya buatkan yoga waistband. Saya suka dengan seluar yang menggunakan Yoga waistband. Ia sangat selesa!!


Saya juga buatkan seluar ini mengecil di bahagian kaki seluar. Saya gunakan kaedah yang sama dengan pinggang seluar untuk bahagian kaki.







Terima kasih kerana sudi membaca blog saya. Insya Allah kita berjumpa lagi di post akan datang.

Seluar: Ali Baba Pants (Pattern hasil draf sendiri oleh jahitbynadia)
Lokasi: Radisson Blu, Dakar, Senegal



No comments:

Post a Comment