Tuesday, December 20, 2016

Flamingo Dress untuk Tia

 Assalamualaikum semua,


Hari ini saya akan berkongsi hasil jahitan saya yang pertama menggunakan pola daripada Violette Field Threads iaitu Georgia Dress.



Dress ini adalah untuk anak buah saya, Tia. 

Saya suka dengan hasil daripada pola dress ini... it's a perfect fit! Tia berumur 5 tahun. Jadi saya telah menggunakan pola size 5T. 


Terdapat 2 pilihan skirt untuk dress ini. 3 Tier skirt dan Simple skirt. Untuk Tia, saya telah memilih option 3 Tier Skirt. 

Seperti yang saya pernah sebutkan sebelum ini, saya memang sangat sukan baju yang beropol. I'm a sucker for ruffles!

Ruffle pada bahagian leher dan hujung lengan memberikan hasil yang sangat menarik. Rekabentuk klasik yang diberi nafas baru... : ) 


Saya telah menggunakan fabrik bergambar flamingo yang comel-comel. Warna pink ini sangat sesuai untuk Tia.


Saya juga telah membuat versi Simple Skirt menggunakan pola ini untuk baju Alya. Saya akan kongsikan versi baju Alya di post akan datang.

Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca blog saya.

Insya Allah kita akan berjumpa lagi di post akan datang.

No comments:

Post a Comment