Wednesday, December 14, 2016

Mille Feuille Dress (Aisya)

Assalamualaikum semua,

Setahun telahpun berlalu dan Sew What Club juga telah pun berakhir. Namun demikian, masih banyak pola yang masih saya belum cuba untuk jahit, huhu. Oleh itu, hari ini saya ingin berkongsi summer dress yang saya jahit iaitu Mille Feuille Dress.

Pola ini adalah rekaan Stef dari blog Girl Inspired. Dress yang simple dan mudah dijahit. 


Saya telah menggunakan kain yang sama untuk dress Aisya ni. Kain ini adalah jenis berkaki. Saya telah menggunakan bahagian kaki hijau untuk tali dress ini.




Dress ini sangat-sangat sesuai untuk dipakai semasa bercuti.




Seperti mana saya suka bahagian ruffle dress ini, saya juga amat menggemari bahagian belakang dress ini. Ia dijahit menggunakan teknik benang getah. Benang getah telah dimasukkan ke bahagian bobbin. Saya sangat-sangat suka dengan effect seakan-akan smocking hasil daripada teknik ini.






Twirlling Effect : Perfect!



Saya sememangnya sangat-sangat suka kepada ruffles. Saya memang enjoy menjahit ruffle : )

Esok saya akan berkongsi Mille Feuille dress yang saya jahitkan untuk Aira pula.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog ini. Semoga kita berjumpa lagi di post akan datang.


Dress : Mille Feuille Dress
Pattern Design : Stef, Girl Inspired
Made by: Me (jahitbynadia)
Lokasi: Hillside Cottage, Danau Daun Chalet,Janda Baik.

No comments:

Post a Comment