Tuesday, August 4, 2015

Lyon Dress

Assalamualaikum,

Selain daripada Annecy Dress, saya juga cuba untuk menjahit pattern Lyon Dress daripada Sew What Club untuk Aisya. Lyon Dress adalah pattern daripada Sew What Club untuk bulan Julai 2015. Pattern yang disediakan adalah untuk size 2T-10.


Pattern Lyon dress ini sangat mudah. Patternnya juga sangat simple. Masa yang diambil untuk siapkan dress ini juga sangat singkat. Ia juga selesa untuk dipakai.

Walaupun pattern ini simple, saya menghadapi sedikit masalah semasa hendak menyambungkan kertas pecahan-pecahan pattern. Pattern yang saya cetak tidak ada border dan agak menyukarkan saya untuk menyambung pattern. Rupa-rupanya, ia adalah disebabkan saya cetak pattern menggunakan setting grayscale. Apabila kita cetak menggunakan setting gray scale, secara automatiknya, border akan hilang....Lesson learnt!!


Pattern ini memerlukan saya ntuk menjahit bias tape pada bahagian leher dan tangan. Bahagian ini juga agak mencabar untuk saya. Saya masih perlukan latihan untuk menjahit bias tape.


Hasilnya sangat memuaskan. Insya Allah saya akan dapat jahit Lyon dress ini pada masa akan datang dengan lebih mudah lagi.

Terima Kasih kerana sudi singgah dan membaca blog saya ini.

Insya Allah kita jumpa lagi di post akan datang.

No comments:

Post a Comment